Czy wygląd witryny ma wpływ na konwersje?

#

Czy tego chcemy, czy nie – kupujemy oczami. Każdy z nas ma jakieś poczucie estetyki i jeśli dany przedmiot go nie spełnia, zmniejsza się prawdopodobieństwo zakupu. Podobnie rzecz ma się w przypadku stron internetowych, zwłaszcza sklepów i stron promujących usługi. Jeśli poszukujemy wykonawcy bądź chcemy dokonać zakupu, z pewnością znajdziemy przynajmniej kilka, jak nie kilkanaście firm lub sklepów gotowych nas obsłużyć. W takiej sytuacji, oprócz ceny i marki, ogromną rolę stanowi wygląd strony internetowej.

Selekcja stron

Wchodząc na kilka, kilkanaście stron odpowiadających naszemu zapytaniu, przede wszystkim na początku usuniemy te, które zbyt długo się ładują oraz te, które swoim wyglądem nie wzbudzają w nas zaufania. Strony wyglądające, jakby były stworzone 10 czy 20 lat temu, są odrzucane w pierwszej kolejności. Dzieje się tak, ponieważ nasuwają dwa skojarzenia – albo biznes już nie istnieje, albo nikt nie dba o niego na tyle, aby utrzymać go w dobrej kondycji.

ZAPAMIĘTAJ! Strony rażąco wyróżniające się negatywnie wyglądem na tle stron konkurencji zostaną zamknięte jeszcze przed przeczytaniem oferty i porównaniem cen!

Tworzenie designu strony WWW na komputerze

Design i User Experience

Przede wszystkim projektując nową szatę graficzną strony rozejrzyj się nie tylko po stronach konkurencji, ale też po współcześnie tworzonych szablonach, aby zorientować się, co w danym okresie czasu jest modne. Strona WWW to Twoja internetowa wizytówka. Zadbaj, aby była atrakcyjna i miała przejrzysty układ uławiający znalezienie niezbędnych informacji.

User Experience to wszystko czego doświadczasz podczas kontaktu z jakimś przedmiotem lub usługą. To całość doświadczenia, na które składa się wiele drobiazgów. Spójrz na swoją stronę internetową przez pryzmat użytkownika. Dąż do ułatwienia użytkownikowi poruszania się po serwisie, usunięcie elementów które rozpraszają uwagę oraz dobranie odpowiednich komunikatów wzywających do działania. Poza świetnym designem, Twoja strona ma być przede wszystkim użyteczna. Serwisy zaprojektowane zgodnie z zasadami User Experience notują wyższe współczynniki konwersji.

Przeanalizuj strony konkurencji

Jeśli masz już na oku kilka szablonów, przeanalizuj strony konkurencji pod kątem tego, co jest niefunkcjonalne. Trudno znaleźć dane kontaktowe? Menu jest nieintuicyjne? A może ilość kroków do wykonania od momentu wybrania produktu do zapłaty jest zbyt duża? Co z mobilną wersją strony – czy zauważasz u konkurencji jakieś błędy, niedogodności? Jeśli tak wynotuj je i wykorzystaj do tego, by nie popełnić tych samych błędów projektując szatę graficzną swojej strony!

Poszukiwanie grafik na stronę WWW w internetowych stockach zdjęć

Używaj tylko wysokiej jakości zdjęć

Rzecz, która może zabić nawet najlepiej zaprojektowane strony internetowe to niskiej jakości obrazy. Jeśli prowadzisz sklep internetowy zadbaj, aby zdjęcia produktów były wykonane w wysokiej jakości i klient mógł zobaczyć produkt z każdej strony. W innym przypadku uzna Twój sklep za nieprofesjonalny i zrezygnuje z zakupu.

Jeśli tworzysz stronę główną lub podstrony, skorzystaj ze zdjęć pochodzących ze stocków grafiki. Internauci są zdecydowanie bardziej chętni do bliższego zapoznania się z witryną kiedy widzą zdjęcia kojarzące im się z pozytywnymi emocjami. W jednym z naszych poprzednich artykułów znajdziesz listę stocków zdjęć wartych odwiedzenia, przy okazji pokazujemy jak optymalizować grafiki na stronę.

Ustal jeden, konkretny cel dla każdej podstrony

Następnie zastanów się nad celem każdej ze stron. Jakiego zachowania oczekujesz po użytkowniku, który trafił na daną stronę? Ma dokonać zakupu? A może ma zostawić swoje dane kontaktowe, aby Twój handlowiec mógł do niego oddzwonić? Może zależy Ci na skomentowaniu lub udostępnieniu artykułu? Myśląc o swojej stronie i każdej z podstron zastanów się, jak chcesz pokierować danego użytkownika i co, według Ciebie, ma wykonać. Pamiętaj przy tym, że najlepiej jest dla każdej strony ustalić tylko jeden cel. Tak, aby użytkownik nie zastanawiał się nad wyborem, tylko działał.

Zadbaj o poprawność merytoryczną oraz językową

Każdy błąd ortograficzny będzie skutkował zmniejszeniem zaufania użytkownika poruszającego się po stronie. Tak samo zadzieje się, jeśli popełnisz błąd merytoryczny – konkurencja z pewnością prędzej czy później wykorzysta Twoje potknięcie. Nie dopuść do tego! Pomyśl także o swojej grupie docelowej w kontekście dopasowania języka do ich potrzeb. Inaczej bowiem skonstruujesz komunikację do nastolatków, a inaczej do osób dorosłych.

Strona mobilna wyświetlana na telefonie komórkowym

Pamiętaj o witrynie mobilnej

Zwróć uwagę, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się bez problemowo na urządzeniach mobilnych. Ilość zapytań w Google z telefonów komórkowych, przekroczyła już ilość zapytań z komputerów stacjonarnych. Witryna przyjazna dla telefonów i tabletów z pewnością zwiększy konwersję na Twojej witrynie. Użytkownicy będą mieli pewność, że jesteś na czasie z obecnymi trendami i warto Ci zaufać.

Poza tym, wyszukiwarki premiują strony dostosowane do urządzeń mobilnych.

Wykorzystaj zasadę 8 sekund

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft, skupiamy uwagę średnio przez 8 sekund. Masz zatem bardzo krótki okres na zainteresowanie użytkowników kiedy pierwszy raz znajdą się na Twojej stronie. Liczy się każda sekunda! Użyj dużych nagłówków z wyraźnym wezwaniem do działania. Dodaj przyciągającą wzrok grafikę, wideo lub inny interaktywny content. Zadbaj o duże i widoczne przyciski typu „Zarejestruj się” czy „Kup teraz”. Czym dłużej zatrzymasz użytkownika w serwisie, tym większa szansa na konwersję.

 

Jakie jeszcze aspekty wyglądu witryny wpływają, Twoim zdaniem, na zwiększenie bądź zmniejszenie konwersji?

Zostaw komentarz

Wybierz marketing,
który sprzedaje.

Ukryj ❯

Jak to robimy