Jak napisać świetny tytuł strony?

Dobrze napisany tytuł to klucz do zwiększenia ruchu na stronie. Zobacz, na jakie elementy musisz zwrócić uwagę i co poprawić, by tytuły zaczęły przynosić Ci realne korzyści!
#

Pracując nad pozycjami swojej strony w Internecie, prawdopodobnie robisz całkiem sporo. Optymalizujesz witrynę, wypełniasz ją wysokiej jakości treścią i dbasz o odpowiednią strukturę linków przychodzących.

W większości to wystarczy, by wspiąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak czasem, mimo wysokich pozycji, strona nie generuje oczekiwanego ruchu, a klienci decydują się odwiedzić stronę konkurencji.

Za taki stan rzeczy mogą być odpowiedzialne źle skonstruowane tytuły. Dlatego dziś chcę Ci pokazać, jak odpowiednio konstruować ten element aby bardziej zachęcał do odwiedzin Twojej strony.

Jak konstruować tytuł strony?

Być może posiadasz jakąś wiedzę na temat tworzenia stron internetowych, ale być może, że jesteś osobą, która dopiero wszystkiego się uczy. Dlatego pozwolę sobie na bardzo dokładne omówienie tematu tworzenia tytułów.

Zacznę od podstaw, czyli od pokazania Ci, gdzie znajdują się owe tytuły, a następnie omówię wszystkie składniki, z których tworzy się przyciągający uwagę tytuł.

Czym jest tytuł strony?

W wynikach wyszukiwania Google tytuł jest elementem wyświetlanym na górze każdego wyniku wyszukiwania. Jest duży, wyróżniony kolorem i jest pierwszą rzeczą, na którą użytkownik zwraca uwagę.

Pisząc tytuł strony należy pamiętać, że jest on widoczny zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarki. Dlatego trzeba napisać go tak, aby był zrozumiały dla wszystkich. Dodatkowo, ludzie będą czytać ten tytuł i na jego podstawie ocenią, czy wejść na daną stronę.

Pamiętaj także, że tytuł strony jest widoczny w zakładce przeglądarki. Warto więc zadbać o to, aby był klarowny. Wtedy osoba, która otwiera kilka zakładek jednocześnie, będzie wiedziała, w której znajduje się właśnie Twoja strona.

Dlaczego tytuł strony nie musi być taki sam jak tytuł artykułu?

Czasem bywa tak, że w tytule artykułu pragniemy zawrzeć sporo informacji, a skonstruowane przez nas wezwanie do działania składa się ze sporej ilości słów.

Długość tytułu jest o tyle ważna, że Google utnie w wynikach wyszukiwania treść dłuższą niż 65-70 znaków ze spacjami. Nie tylko będzie to wyglądać nieestetycznie, ale także zniszczy skonstruowane przez nas zawołanie do przeczytania artykułu.

Ponieważ strony internetowe dają możliwość napisania innego tytułu artykułu i ustawienia parametru dla wyszukiwarek, warto wykonać taki zabieg w przypadku długich tytułów.

Jak powinien wyglądać tytuł?

Z punktu widzenia copywritera stworzenie odpowiedniego tytułu to nierzadko godziny, a nawet dni wytężonej pracy, aby w jednym, krótkim zdaniu przykuć uwagę klienta i nakłonić go do wykonania dalszej, określonej czynności.

Z punktu widzenia pozycjonera tytuł to krótkie zdanie lub bezokolicznik zawierające frazę kluczową i napisane adekwatnie do zawartości strony.

Dobrze napisany tytuł dla strony internetowej łączy te dwa punkty widzenia. Poniżej dam Ci kilka wskazówek, dzięki którym zaczniesz konstruować lepsze tytuły.

Tytuł ma być krótki.

zbyt-dlugi-tytul
Zbyt długi tytuł ucięty w wynikach wyszukiwania.

 

tytul-odpowiedniej-dlugosci
Odpowiedniej długoóści tytuł, który również przekazuje wszystkie niezbędne informacje o tym, co znajdziemy na stronie.

 

Strzeż się przed przegadaniem tytułu. Po pierwsze, chodzi o wspomniane wcześniej zmieszczenie się w 65-70 znakach. Po drugie, tytuł ma służyć szybkiemu przekazaniu krótkiej informacji i przekonaniu użytkownika do odwiedzenia naszej strony, a nie zagadaniu go na śmierć.

Tytuły i nagłówki mają umożliwić czytającej je osobie ogólne zrozumienie, o czym będzie mówił czytany przez nie tekst. Pisząc tytuł zastanów się, czy widząc go jako jeden spośród wielu prezentowanych przez wyszukiwarkę w wynikach, klikniesz na niego?

Umieść słowo kluczowe na początku.

Fraza „pomysł na obiad” na początku tytułu, wynik wyszukiwania w top 3 na pierwszej stronie Google.

 

fraza-w-srodku-tytulu
Fraza w środku tytułu, rozbita przez inne słowa – wynik wyszukiwania na piątej stronie Google.

Jeśli wiesz, na jakie frazy chcesz pozycjonować daną stronę lub podstronę i tworzysz tekst, którego zadaniem jest pojawić się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, nie zapomnij o umieszczeniu frazy kluczowej w tytule.

Z punktu widzenia wyszukiwarki najlepiej byłoby, aby fraza kluczowa była umieszczona na początku zdania. Jednak ze względu na frazę czasem nie jest to możliwe. Wtedy po prostu umieść ją gdzieś w zdaniu, możliwie najbliżej początku.

O ile jedno umieszczenie frazy kluczowej jest wskazane, ponieważ dzięki temu roboty lepiej rozumieją treść strony, o tyle przesycanie tytułu słowami kluczowymi jest dalece niewskazane.

Pokaż użytkownikowi korzyść.

tytul-z-korzyscia
Skoro już pieczesz jabłecznik, to będzie rewelacyjnie, jeśli upieczesz taki, który jest najlepszy na całym świecie, prawda? 🙂

Dobry tytuł od razu pokaże użytkownikowi, jaką korzyść osiągnie on po wejściu na daną stronę.

Jeśli publikujesz nieznany nikomu przepis na wyjątkowo smaczny jabłecznik – powiedz, że właśnie to znajduje się na stronie. Może piszesz recenzje książek? Albo uczysz ludzi? Powiedz im wprost czego się dowiedzą.

Jeszcze lepiej, kiedy oprócz korzyści nauczysz się wzbudzać potrzeby i emocje. Spraw, aby odwiedzenie Twojej strony stało się nie tylko konieczne, ale i pilne.

Użyj nazwy swojej firmy na końcu tytułu.

nazwa-marki-w-tytule
Nazwa marki Blum występuje na końcu tytułów i jest oddzielana myślnikiem.

Jeśli prowadzisz firmę, a nazwa Twojej strony jest z nią ściśle powiązana, warto umieszczać nazwę marki na końcu tytułu każdej podstrony.

Od głównego zdania warto oddzielić nazwę firmy znakiem interpunkcyjnym, takim jak myślnik lub dwukropek. Warto zadbać, aby marka pojawiała się za każdym razem w tej samej konfiguracji, tj. jeśli piszemy ją w tytule na końcu – niech tak dzieje się w każdym. Jeśli piszemy ją wielkimi literami – piszmy ją tak wszędzie.

Czas na Twoje działanie!

Przejrzyj tytuły znajdujące się na administrowanej przez Ciebie stronie internetowej i zastanów się, jak możesz je poprawić, by jeszcze lepiej prezentowały się zarówno użytkownikom jak i robotom wyszukiwarek.

Pamiętaj, że odpowiednio napisane wezwanie do działania w połączeniu z trafnym słowem kluczowym to klucz do sukcesu i zwiększenia ruchu na Twojej stronie!